2.05.2010 г.

Среща с Бегбеде- въпроси и отговори...


Срещата на Фредерик Бегбеде с българските му почитатели започна с леко закъснение на автора. След пристигането му в задушната зала на книжарница Пингвините, издателят огледа множеството от хора, извини се за закъснението и сподели, че Бегбеде е успял да изпусне дори самолета си до България, защото се успал. След кратко изказване на представителката на Мтел, думата беше дадена на френския писател, като паралелно с отговарянето на въпросите на почитателите си, той щедро раздаваше и автографи, обяснявайки шеговито, че е тренирал китката си цялата минала вечер...ето някои от въпросите, на които Бегбеде отговори(не предавам нито въпросите, нито отговорите съвсем точно,нищо от това не е точен цитат, просто искам да създам бегла представа за един от любимите ми автори у всеки, който е пропуснал срещата):

1. Любим автор?
- Мени се, но засега- Владимир Набоков.
2. Любима музика?
- Трудно е да се каже, ето например Лейди Гага пее ужасно, но пък се облича добре...хм, може би REM
3. Най-лоша книга, която сте чели?
- Трудно, сред толкова голям избор...може би "Алхимикът"
4. Вярвате ли в истинската любов, която трае вечно?
- Вече съм отговорил на този въпрос в книгата си "Любовта трае три години"...Единствената истинска и вечна любов, която може да съществува между мъж и жена е тази между бащата и неговата дъщеря...
5. Как Ви карат да се чувствате младите писатели, имитиращи вашия стил?
- Наскоро във Франция беше издадена статия със заглавие "Младите Бегбеде"...почувствах се много зле, все едно вече съм умрял и ме няма...(смее се)
6. Обиждат ли Ви изневерите, можете ли да ги преживеете?
- Стига жената да ги прави така, че аз да не разбирам за тях, нямам нищо против, очевидно и аз бих правил и правя същото...никой на никого не принадлежи, не трябва да превръщаме любовта във принадлежност и задължение.
7. Бихте ли позволили на дъщеря си да чете вашите книги?
- О, тя вече започна да ги чете...Един ден просто ме повика и ме попита- "Татко, наистина ли си лежал в затвора за употреба на наркотици?"; "Да"- отговорих- "но нали знаеш, наркотиците са лошо нещо, не бива да ги употребяваш", а тя ми отвърна- "О, татко, не се безпокой, нямам никакво намерение да заприличвам на теб..."
8. Имате ли домашен любимец?
- Да, котка, с което ме подсещате, че я оставих сама в дома си и се надявам, че когато се прибера всичко ще бъде наред с нея.
9. Какво смятате за жените?
- Имаше една история-жените са 3 типа- проститутки, мръсници и досадници...Проститутките спят с всички, мръсниците спят с всички без мен, а досадниците спят само с мен...
10. Коя е любимата Ви книга от собствените Ви произведения?
- Може би " Почивка в кома"
11. Смятате ли да пишете скоро есета?
- Вече съм издал книга с есета във Франция- надявам се скоро да се издаде и тук...
12. Как сте започнали да се занимавате с реклама?
- Много известен маркетингов специалист прочел книгата ми "Мемоарите на един откачен младеж" и решил, че в нея има доста интересни идеи...той ме въведе в бизнеса.
13. На какъв наркотик сте в момента?
- Гледам да се очистя от всичко, затова засега съм на вода- не съм предполагал, че тя е толкова добър наркотик:)
14. Какво ще правите тази вечер в София?
- А Вие?

Колко многобройна беше публиката...



By Beni

0 коментара:

Публикуване на коментар