21.09.2011 г.

Колко всъщност е всичко, което знаем за любовта?

Започнах да чета „Всичко, което знаем за любовта” на Нора Роли Баскин заради изречението, което се мъдри на задната й корица: „Както ми говореше нещо, майка ми спря по средата на изречението и си отиде завинаги. Не взе нищо със себе си.” – не че има нещо супер интересно или неочаквано в него, просто ми стана любопитно какво всъщност е искала да каже майката и къде е отишла. И така, въпреки второто изречение, което също заема своята част от задната корица: „Незабравим роман за първите уроци на любовта и болезнените стъпки към помъдряването.”, реших, че ще прочета книгата. 

"Всичко, което знаем за любовта"
Нора Роли Баскин
"Обсидиан", 2011
Историята е за момиче на 15-16 години, което живее само с баща си, защото майка му си е тръгнала преди 4 години и така и не се е върнала. Натали (така се казва момичето) се влюбва в Адам – 3 години по-голям от нея, но не е убедена дали той изпитва същото към нея или любовта му е само на думи. И така, докато един ден Нати не получава колет от майка си и не узнава адреса на подателя. От там започва и пътуването на една тийнейджърка към майка й, към нея самата, към чувствата, към непознатото и към нови познанства.


В първия момент след като прочетох книгата, си помислих, че тя не е за мен. Терзанията на тийнейджърката за гаджето й и за това дали той я обича или не ми дойдоха малко в повече. Останалите й размишления, също. Но после установих, че всъщност книгата е страхотна, просто аз не попадам в целевата аудитория. Със сигурност, преди 6-7 години, тази книга би ми се понравила много повече. Всъщност, трябва да похваля и стила на изказа – не бих се поколебала, че тези думи и мисли наистина излизат от главата на 15-годишно момиче. Като цяло, историята също е замислена много добре и дори би помогнала на тийнейджъри с колебанията на Нати, да се изяснят сами със себе си, както и с родителите си.

Така че, ако сте читатели във възрастовата целева аудитория, бих ви препоръчала „Всичко, което знаем за любовта” – убедена съм, че ще проследите съдбата и пътуването на Нати с огромен интерес, а историята ще ви накара да се замислите какво всъщност наистина знаете за отношенията си с родителите, с гаджето, с приятели... Какво знаете за любовта?

By Beni 

0 коментара:

Публикуване на коментар