29.05.2010 г.

Среща със Захари Карабашлиев в клуб Zazou


Kлуб Zazou, който се намира на ул. Аксаков № 15А, печели все повече посетители с новосъздадената си традиция: всяка сряда той се превръща в домакин на срещи на любими писатели с почитателите им. На 26 май срещата беше със Захари Карабашлиев. Светлината отново беше приглушена, атмосферата уютна и приятелска, писателят и гостите- усмихнати , а въпросите, на които отговаряше той- безкрайно интересни. Захари Карабашлиев плени нас, както и всички останали, които не се бяха срещали наживо с него, най-вече с лъчезарността и с чувството си за хумор. Той разказа забавни истории, свързани с романа му и живота му в Америка. Разкри ни кое точно от „Кратка история на самолета” е по истински случай, кое е дело на неговата и кое- на чужда фантазия. Писателят ни развесели и учуди, говори ни за първите си разкази, първия си роман, както и за предстоящия, който все още се пише. Когато се наредих, за да си взема автограф, ми се прииска да му кажа толкова неща- колко му се възхищавам, колко ме е радвал и трогвал с разказите си, колко леко и приятно се четат и колко въпроси предизвикват. Само че, когато дойде и моят ред, само се ухилих от буза до буза и му казах колко много му се радваме, а той ме погледна с усмивка и само попита „Така ли? Защо?”. Иска ми се да присъствам на втора среща с него,за да успея да му кажа всички тези и още много неща и да го накарам да разбере, че успява с творчеството си и с харизмата си да вдъхнови много хора като нас.
Е, така приключи нашата среща с него. Излязохме от Zazou радостни и въодушевени от вечерта, а когато се прибрахме вкъщи, всяка разгърна книгата си и прокара пръсти през автографа, просто ей така, за да се усмихне пак.



Захари Карабашлиев е първият човек, който преди да запише името ми над подписа и пожеланието си, ме попита дали името ми се пише с А или с Я...

By Beni

0 коментара:

Публикуване на коментар